۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۳۴

فرهادی:

تولید محصولات کشاورزی استان البرز باید افزایش پیدا کند

تولید محصولات کشاورزی استان البرز باید افزایش پیدا کند

کرج – خبرگزاری مهر: استاندار البرز تاکید کرد: تولید محصولات کشاورزی استان البرز باید افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی فرهادی قبل از ظهر چهارشنبه در گردهمایی روسای دانشگاه کشاورزی سراسر کشور که در سالن جلسات پردیس کشاورزی و منابع طبیعی واقع در کرج برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز دارای ظرفیت و پتانسیل های فراوانی در بخش کشاورزی است که باید این تولیدات نسبت به گذشته افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: تولید محصولات کشاورزی ایران در سال 57 حدود 25 میلیون تن بوده است که این میزان در سال 90 به 107 میلیون تن افزایش پیدا کرده و حدود چهار برابر شده است؛ این آمار خود نشان می دهد که با تلاش و کوشش دانشگاهیان و مسئولان این اتفاق رخ داده است.

وی افزود: در حال حاضر واردات محصولات کشاورزی کشور 65 میلیارد دلار و صادرات 45 میلیارد دلار است که 20 میلیارد دلار کسری وجود دارد که باید این کسری با افزایش تولیدات کشاورزی جبران شود.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه باید به بخش کشاورزی توجه ویژه ای در سال جاری صورت گیرد، اضافه کرد: علم کشاورزی در ایران بومی است که با هدایت متخصصان و مسئولان می توان تولیدات این بخش را افزایش داد.

فرهادی افزود: در حال حاضر حدود دو هزار هکتار از اراضی و باغات در شهرستان های مختلف استان شناسایی شده است که به اراضی کشاورزی استان اضافه خواهد شد.

استاندار البرز اظهار داشت: آبیاری در بخش کشاورزی باید به صورت علمی صورت گیرد که دولت در این زمینه از کشاورزی حمایت خواهد کرد.

کد خبر 1591303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha